Support2018-04-05T19:47:14+01:00

FAQ

Waar worden de juwelen gemaakt?2018-04-05T20:14:35+01:00

Alle juwelen van Lien Hereijgers zijn handgemaakt en worden lokaal geproduceerd. De composiet juwelen worden op ambachtelijke manier vervaardigd in ons eigen atelier in Deurne, vlakbij Antwerpen. Ook het schuren en polijsten van juwelen gebeurt in het atelier.

Wat is composiet?2018-04-05T20:14:02+01:00

Composiet is steeds een samengesteld materiaal. De composiet juwelen van Lien Hereijgers bestaan uit minuscule deeltjes graniet- of kwartsgranulaten, die via een uniek procédé met kunsthars met elkaar verbonden worden. Het resultaat lijkt erg op natuursteen zoals marmer, maar omdat composiet een kunststof is, voelen de juwelen erg licht aan en zijn ze fijn om te dragen.

Wat betekent een verguld laagje roségoud of geelgoud?2018-04-05T20:13:24+01:00

De composiet juwelen in messing worden steeds gerhodineerd of voorzien van een verguld laagje roségoud of geelgoud van drie of vijf micron dik. Het messing wordt dus steeds bedekt met een laagje goud zodat het een gouden of zilveren uitstraling krijgt.

Is messing even sterk als zilver?2018-04-05T20:13:28+01:00

Zeker. Messing is zelfs harder dan zilver. Wanneer het vergulde laagje afslijt heb je zelfs minder kleurverschil.   

Sommige juwelen zijn gemaakt in gerhodineerd messing. Wat betekent dit?2018-04-05T20:12:06+01:00

De kern van sommige juwelen van Lien Hereijgers zijn opgebouwd uit messing, een geel koper. Het messing wordt steeds voorzien van een laagje rhodium. Dit is een zilverkleurig metaal. Het procédé is vergelijkbaar met vergulden, maar in plaats van roségoud of goud, wordt er rhodium gebruikt.

Rhodineren is een techniek die al lang bestaat en meestal wordt toegepast bij witgouden juwelen Het voordeel van een laagje rhodium tegenover een laagje zilver, is dat rhodium niet oxideert en dus niet zwart wordt.   

Hoe lang moet ik op mijn sieraden wachten?2018-04-05T20:16:48+01:00

Verwerkingstijd:

  • Is het bestelde composiet juweel in voorraad? Dan duurt het slechts 1 à 3 werkdagen na betaling om je bestelling te verwerken.

Bezorgingstijd:

  • Bestellingen binnen België: 1 dag na de verwerkingstijd wordt de bestelling bij jou aangeboden.
  • Bestellingen binnen Europa: gemiddeld 4 werkdagen na de verwerkingstijd wordt de bestelling bij jou aangeboden.
  • Wereldwijd: afhankelijk van de bestemming. Neem contact met ons op als je de exacte leveringstijd wil ontvangen.
Hoe kan ik mijn verzending opvolgen?2018-04-05T20:17:36+01:00

In je account in onze webshop kun je de status van je bestelling realtime opvolgen. Je ontvangt ook steeds per e-mail een track & trace code om je pakje te volgen.

Hoeveel bedragen de verzendingskosten?2018-04-05T20:18:34+01:00

De verzendingskosten zijn steeds inclusief frankering, juwelendoosje en track & trace code:

  • België: 6 euro (thuisbezorging) of 4 euro (bpost afhaalpunt)
  • Nederland en Duitsland: 9 euro
  • Rest Europa: vanaf 13 euro (enkel op aanvraag)

Bestellingen worden steeds met een track & trace code verzonden. Je ontvangt de code via e-mail zodra je juweel verzonden is. Uiteraard zijn deze kosten slechts éénmalig per bestelling te betalen. Wil je één of meerdere juwelen uit je bestelling terugsturen? Dan sta je zelf in voor de verzendkosten van hetgeen je wilt terugsturen.

 

In welke landen worden de juwelen van Lien Hereijgers geleverd?2016-06-02T13:54:23+01:00

Vanuit de webshop kan u producten bestellen vanuit België, Nederland en Duitsland.

Gelieve ons te contacteren voor bestellingen naar andere landen, dan doen we ons uiterste best om de meest geschikte oplossing voor u te vinden.

 

Onderhoudsservice Lien Hereijgers2018-04-05T20:08:19+01:00

Natuurlijk willen we dat je zo lang mogelijk plezier beleeft aan je sieraden. Daarom bieden wij je volgende oplossingen aan:

  • Schoonmaken: de grauwheid verdwijnt en je juweel zal opnieuw schitteren.
  • Polijsten: kan krassen verwijderen.
  • Opnieuw vergulden: verschillende juwelen van Lien Hereijgers zijn gemaakt in gerhodineerd messing verguld met een laagje (sterling) zilver, roségoud of goud. Ondanks de hoge kwaliteit van deze techniek, kan het verguld laagje dunner worden door slijtage en kan zelfs het kernmateriaal zichtbaar worden aan het oppervlak.
  • Herstelling: wanneer een ketting of ander juweel breekt, kunnen wij deze herstellen.

Bovenstaande opties zijn in de meeste gevallen gratis, behalve opnieuw vergulden. Je moet enkel rekening houden met de verzendkosten.

Bij Lien Hereijgers houden we van een duurzame aanpak in vormgeving, creatie en de relatie met onze klanten. Daarom vragen we je steeds om foto’s mee te sturen zodat wij een correcte inschatting kunnen maken van de nodige herstellingen en eventuele kosten op voorhand kunnen communiceren. Zo is alles steeds voor iedereen duidelijk.

Hoe draag je best zorg voor je composiet juwelen?2018-04-05T20:09:45+01:00

Goed zorg dragen voor een composiet juweel van Lien Hereijgers is eenvoudig:

  • Wanneer je je sieraad niet draagt, berg het dan goed op. Bij voorkeur bewaar je het in een gesloten doos.
  • Bewaar je sieraad niet in direct zonlicht of in een vochtige omgeving zoals een badkamer.
  • Probeer ervoor te zorgen dat je sieraad zo weinig mogelijk in contact komt met water. Plan je een afwas of een heerlijke douche of bad? Doe dan je sieraden steeds uit.
  • Verwijder opkomende vlekken met een reinigingsdoekje voor zilveren juwelen en je sieraad zal terug schitteren. Lukt dit niet? Dan kan je ons altijd contacteren om je sieraad van een nieuw verguld laagje rhodium (zilverkleurig), roségoud of goud te voorzien.  
  • Koester je sieraden en draag er zorg voor zodat je er langer plezier aan beleeft.

Verschillende composiet juwelen van Lien Hereijgers zijn gemaakt in gerhodineerd messing verguld met een laagje (sterling) zilver, roségoud of goud. Ondanks de hoge kwaliteit van deze techniek, kan het verguld laagje dunner worden door slijtage en kan zelfs het kernmateriaal zichtbaar worden aan het oppervlak.

Hoe worden de juwelen gemaakt?2016-01-13T19:19:21+01:00

Voor de productie van onze sieraden zetten we waar het mogelijk is zeer geavanceerde technologische processen in. Naast de hoogste technologische processen worden de meest gecompliceerde handelingen steeds met de hand uitgevoerd en worden alle stukken volledig handmatig afgewerkt. De juwelen ondergaan een strenge kwaliteitscontrole op alle kritische stadia tijdens de productie.

 

Waar worden de juwelen gemaakt?2016-01-13T19:18:28+01:00

We verkopen over heel de wereld, maar houden bewust de productie lokaal. Hierbij trachten we zo veel mogelijk met Belgische partners samen te werken.

Hoe goed is de kwaliteit van de juwelen?2018-04-05T20:10:38+01:00

We ontwerpen onze sieraden tot in het kleinste detail. Juweelontwerpster Lien Hereijgers heeft een oog voor kwalitatieve materialen en precieze afwerkingen en streeft telkens opnieuw een kwaliteitsvol juweel na dat lang gekoesterd kan worden. De composiet juwelen bestaan daarom altijd uit (sterling) zilver of gerhodineerd messing met een verguld laagje (sterling) zilver, roségoud of goud.

 

Ik ben mijn wachtwoord vergeten2018-04-05T20:15:44+01:00

Het overkomt de besten al eens: je bent je wachtwoord vergeten. Geen nood. Klik in onze webshop rechtsbovenaan op ‘my account’ en vervolgens op ‘wachtwoord vergeten’. Geef je e-mailadres in en je ontvangt snel een mailtje om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Moet ik me registreren?2018-04-05T20:16:06+01:00

Nee. Je kan ook een bestelling plaatsen als gast, maar je registeren biedt wel heel wat voordelen:

  • Bij elke volgende bestelling volstaat het om je aan te melden met je e-mailadres en wachtwoord. Zo bespaar je tijd omdat je gegevens reeds ingevuld zijn. Natuurlijk kan je je gegevens altijd aanpassen.
  • Wanneer je inlogt op de webshop van Lien Hereijgers kun je je bestelling volgen. Zo zie je realtime of je juwelen reeds verzonden zijn en kun je gemakkelijker een retour aanvragen.
Kan ik een juweel terugsturen dat betaald werd met een cadeaubon?2018-04-05T19:59:20+01:00

Gekochte juwelen die betaald werden met een cadeaubon, kunnen geruild worden voor een andere maat of een ander product. Ruilen voor een andere maat is mogelijk op basis van beschikbaarheid; de verzending hiervan is gratis. Buiten de Europese Unie moet je wel invoerrechten en belastingen betalen. Wanneer ruilen niet mogelijk is, krijg je een tegoedbon voor het bedrag van de gebruikte cadeaubon.

Wat doe ik als een juweel stuk is?2018-04-05T20:00:33+01:00

Stuur zo snel mogelijk na ontvangst van het composiet juweel een mailtje naar info@lienhereijgers.be en vermeld duidelijk wat het probleem is. Voeg zeker een foto toe van het detail dat stuk is. Je ontvangt hierna een retourticket voor de verzending. Print de e-mailcorrespondentie af en steek deze ook in de doos. Vervolgens kan je het defecte artikel terugsturen en doen wij een grondige kwaliteitscontrole.

Hoe stuur ik juwelen terug?2018-04-05T20:03:45+01:00

Wanneer het ontvangen composiet juweel – om welke reden dan ook – niet aan je verwachtingen voldoet, mag het steeds teruggezonden worden. Met uitzondering van sieraden die op bestelling gemaakt werden. Deze stuur je op volgende manier terug:

Stap 1: Stuur een mailtje naar de klantendienst via het e-mailadres info@lienhereijgers.be en vermeld duidelijk het nummer van de leveringsbon, het artikelnummer en de reden waarom je het artikel terug wilt zenden. We beantwoorden je e-mail zo snel mogelijk en bezorgen je een retournummer.

Stap 2: Stuur het juweel terug naar het volgende adres:

Lien Hereijgers
Turnhoutsebaan 9
2100 Deurne
België

Print de e-mailcorrespondentie af en steek deze ook in de doos. Vervolgens kan je het juweel terugsturen en doen wij een grondige kwaliteitscontrole.


Stap 3: Na ontvangst van het juweel wisselen we het voor je, bezorgen we je een tegoedbon of storten we het geld terug op je rekening.

  1. Wisselen van maat
    Je hebt het bestelde juweel gepast en je vindt het mooi, maar het is te groot of te klein. In dat geval kun je het juweel wisselen voor een andere maat indien deze voorradig is. Wij bezorgen je een ticket voor een gratis retourzending. Let wel: de verzendkosten voor retourzendingen worden niet terugbetaald wanneer het juweel met korting (promotie/solden/outlet) werd aangekocht.

  2. Tegoedbon
    Je hebt het bestelde juweel gepast, maar het juweel voldoet niet aan je verwachtingen, of het is te groot of te klein en je maat is niet voorradig. Je kunt dan opteren voor een tegoedbon. Wij bezorgen je een ticket voor een gratis retourzending. Let wel: de verzendkosten voor retourzendingen worden niet terugbetaald wanneer het juweel met korting (promotie/solden/outlet) werd aangekocht.

  3. Geld terug
    Je hebt het bestelde juweel (dit geldt ook voor juwelen aangekocht in promotie/solden/outlet) gepast en het voldoet niet aan je verwachtingen. In dit geval sta je zelf in voor de kosten van de retourzending.

    Wanneer je het juweel betaald hebt met een cadeaubon, kan je enkel een tegoedbon krijgen. Opgelet! Sieraden die speciaal op bestelling voor jou werden gemaakt, kunnen niet geruild worden.

 

Return policy2018-04-05T20:04:47+01:00

We streven steeds naar duurzame juwelen waar je lang plezier aan beleeft en willen dan ook dat je 100% tevreden bent met je juweel van Lien Hereijgers. Kijk daarom, zodra je je bestelling hebt ontvangen, de kwaliteit van de juwelen na. Indien jouw ring, armband, ketting of paar oorbellen beschadigd toekomt, vervangen wij graag het juweel of betalen we je terug.

Als je niet tevreden bent met je juweel, om welke reden dan ook, kan je je onbeschadigde en ongebruikte juwelen van Lien Hereijgers terug sturen.

Sieraden die speciaal op bestelling voor jou werden gemaakt, kunnen in de meeste gevallen niet geruild worden. Bestelde je een op maat gemaakt juweel en ben je niet helemaal tevreden? Stuur ons dan gerust een mailtje via info@lienhereijgers.be en we gaan op zoek naar een oplossing.

Komt mijn sieraad met garantie?2018-04-05T20:07:30+01:00

Wij doen ons uiterste best om duurzame en kwaliteitsvolle juwelen te creëren die in perfecte staat tot bij jou toekomen. Toch kan er soms iets mislopen, zelfs na een tijdje. Aarzel dan niet om ons te contacteren, bij voorkeur via e-mail mét foto van het detail dat stuk is en een kopie van het garantiebewijs met datum.

Mogelijke klachten:

  • Verkleuring: blootstelling aan vocht en/of water en zonlicht kan zilveren en gouden juwelen verkleuren.
  • Schade: zelfs als je met zorg omgaat met je juweel is het steeds mogelijk dat je per ongeluk het juweel beschadigt tijdens het dragen, bijvoorbeeld krassen of deuken aan het oppervlak.
  • Gebroken of defect: een gebroken ketting of vervorming van het messing.

Natuurlijk willen we dat je zo lang mogelijk plezier beleeft aan je sieraden. Daarom bieden wij je volgende oplossingen aan:

  • Schoonmaken: de grauwheid verdwijnt en je juweel zal opnieuw schitteren.
  • Polijsten: kan krassen verwijderen.
  • Opnieuw vergulden: verschillende juwelen van Lien Hereijgers zijn gemaakt in gerhodineerd messing verguld met een laagje Rhodium (zilverkleurig), roségoud of goud. Ondanks de hoge kwaliteit van deze techniek, kan het verguld laagje dunner worden door slijtage en kan zelfs het kernmateriaal zichtbaar worden aan het oppervlak.
  • Herstelling: wanneer een ketting of ander juweel breekt, kunnen wij het herstellen.

Bovenstaande opties zijn in de meeste gevallen gratis, behalve opnieuw vergulden. Je moet enkel rekening houden met de verzendkosten.

Bij Lien Hereijgers houden we van een duurzame aanpak in vormgeving, creatie en de relatie met onze klanten. Daarom vragen we je steeds om foto’s mee te sturen zodat wij een correcte inschatting kunnen maken van de nodige herstellingen en eventuele kosten op voorhand kunnen communiceren. Zo is alles steeds voor iedereen duidelijk.

Hoe bestel ik online met een cadeaubon?2018-04-05T19:54:39+01:00

Heb je een cadeaubon gekregen? Proficiat! Elke papieren en digitale cadeaubon heeft een unieke code. Tijdens de bestelprocedure in onze webshop geef je deze code op de gevraagde plaats in. De waarde van de cadeaubon wordt automatisch afgetrokken van het totaalbedrag.

Kan ik meerdere cadeaubonnen of actiecodes gebruiken om een online bestelling te betalen?2018-04-05T19:55:25+01:00

Neen, je kan slechts één cadeaubon of actiecode gebruiken per aankoop.

Hoe kan ik mijn online bestelling betalen?2018-04-05T19:55:23+01:00

Momenteel accepteren we in onze webshop online betaling via kredietkaart, Belfius Pay Button, iDEAL, KBC-Betaalknop, Bancontact en SOFORT Banking. Je kan ook kiezen voor een betaling via bankoverschrijving.

Wat betekent ‘beschikbaar via nabestelling’?2018-04-05T19:56:32+01:00

Onze composiet juwelen met zilver of verguld messing worden grotendeels met de hand en op aanvraag gemaakt. Onze voorraad armbanden, kettingen, ringen en oorbellen is dus erg dynamisch. Hierdoor kunnen bepaalde juwelen of maten tijdelijk uitverkocht zijn. Daarom is er de optie ‘beschikbaar via nabestelling’. Is jouw juweel dus uitverkocht of is je maat niet meer beschikbaar? Dan maken wij jouw keuze op bestelling. Na plaatsing van je online bestelling in onze webshop ontvang je zo spoedig mogelijk een mailtje met de verwachte levertermijn. Omdat ieder juweel handgemaakt wordt, moet je misschien een beetje langer wachten. Maar schitteren zal je.

Hoe kan ik de beschikbaarheid controleren?2018-04-05T19:57:50+01:00

Op de detailpagina van ieder composiet juweel in onze webshop, kan je in het keuzemenu de beschikbaarheid van het door jou gekozen sieraad in een bepaalde maat en/of kleur terugvinden. De beschikbaarheid wordt als volgt weergegeven:

  • Op voorraad: dit juweel kan onmiddellijk aangekocht worden. We verzenden het juweel binnen 1-3 werkdagen.
  • Uitverkocht: het product is niet langer beschikbaar.
  • Beschikbaar via nabestelling: het gevraagde juweel is niet op voorraad op dit moment. Via de optie ‘beschikbaar via nabestelling’ kun je het juweel in de gewenste kleur en maat nabestellen. Het wordt dan volledig handgemaakt, speciaal voor jou.
Hoe kan ik mijn online bestelling plaatsen?2018-04-05T19:58:25+01:00

Voeg de juwelen die je wilt bestellen toe aan je winkelwagentje in onze webshop en ga naar de kassa. Nadat je de nodige informatie hebt ingevuld en je jouw bestelling hebt geplaatst, is het enkel nog aftellen tot je composiet juweel van Lien Hereijgers thuis toekomt.

Kan ik juweelontwerpster Lien Hereijgers ontmoeten?2018-04-05T19:50:00+01:00

De kans is groot dat je Lien treft in onze juwelenwinkel met atelier in Deurne, Antwerpen. Ook is zij steeds aanwezig op de mode- en designbeurzen waar we aan deelnemen.

Kan ik iemand persoonlijk spreken?2018-04-05T19:51:29+01:00

Natuurlijk. Je bent steeds welkom in onze juwelenwinkel met atelier op donderdag, vrijdag en zaterdag. Op werkdagen kan je ons ook steeds telefonisch (+32478572526) bereiken, of stuur gerust een mailtje. Wij beantwoorden je vraag over onze composiet juwelen, maatwerk, samenwerkingen … zo snel mogelijk.

Wat maakt de composiet juwelen van Lien Hereijgers zo uniek?2018-04-05T19:52:26+01:00

Niet alleen zijn ze uniek in hun sobere maar krachtige vormentaal, ze zijn ook extra bijzonder door het gebruik van composiet. Subtiel of net uitgesproken, met de duurzame juwelen van Lien Hereijgers maak je een statement dat bij je past waardoor je de juwelen langer zult koesteren.

Waar staat Lien Hereijgers voor?2018-04-05T19:52:57+01:00

Onze diepgaande vakkennis van ambachtelijke en moderne technieken resulteert steeds in unieke en duurzame juwelen die pure eigenheid uitstralen. Wie kiezen er bewust voor om onze composiet juwelen online aan te bieden zodat onze statementsieraden niet alleen betaalbaarder, maar ook wijdverspreid verkrijgbaar zijn.   

Veel gestelde vragen

Wij geloven in onze producten en de waarde van de tevredenheid van onze fans en klanten.

Bent u niet helemaal tevreden over uw Lien Hereijgers juweel? Contacteer ons!
We zullen steeds ons best doen om een zo goed mogelijke tegemoetkoming te bekrijgen.

Als u niet helemaal tevreden bent over uw aankoop bij Lien Hereijgers, kan u het binnen de 14 dagen terugsturen en u ontvangt uw geld volledig terug! Lees onder rubriek Garantie en Retouren hoe u de producten terug stuurt.

Contact Info

Turnhoutsebaan 9, 2100 Deurne

Telefoon: +32 (0) 478 57 25 26

Ga naar de bovenkant